Alle berichten gearchiveerd onder: Community

wire work by Atelier Blaauw

Nederlandse wire wrapper: Atelier Blaauw

Opnieuw is het me een eer om hier een Nederlandse wire wrapper voor te stellen! Marlies van Atelier Blaauw is absoluut een kunstenaar in het werken met wire. Haar sieraden hebben een eigen, unieke stijl. Ze combineert abstracte designs met verschillende symbolen, die tijdloos en sprekend zijn. Ze weet met een wirwar van draden een verhaal over te brengen waar je naar kan blijven kijken. Weer andere ontwerpen zijn juist opvallend in hun simpelheid en elegantie. Ik kan jullie ook aanraden om haar eigen website eens te bekijken, waar nog veel meer van haar werk te zien is! Atelier Blaauw Atelier Blaauw (Etsy) Facebook 1. Wanneer en hoe ben je begonnen met wire working? Wat vind je leuk of bijzonder aan juist het werken met wire? Ongeveer 7 jaar geleden ben ik begonnen met wire working. Ik ben al sinds jongs af aan bezig met het maken van sieraden, van kralen rijgen tot glaskralen branden. Maar wire work is mijn passie geworden. Ik heb mij dit zelf allemaal aangeleerd, in Nederland zijn hier geen cursussen …

Natural Jewels

Nederlandse wire wrapper: Natural Jewels

Al sinds ik ben begonnen met wire wrapping kom ik ze tegen: sieraden van Natural Jewels. In een hele aardse, sierlijke stijl die herkenbaar is maar zich tegelijk niet laat vastleggen. En elke keer denk ik: wat mooi. Nu ik wat langer met wire wrapping bezig ben ga ik het vakmanschap van Diny, de vrouw achter deze prachtige sieraden, ook steeds meer waarderen. Alle sieraden zijn met aandacht voor detail en veel liefde gemaakt. Ik wil jullie ook van harte uitnodigen om een kijkje te nemen op haar eigen site, waar nog veel meer van haar werk te bewonderen is! Natural Jewels Natural Jewels Facebook (Natural Jewels) Facebook (Diny) Vertel eens wat meer over jezelf. Alweer 27 jaar getrouwd met Dick en we hebben 2 dochters die sinds kort allebei samenwonen. Ik ben altijd al bezig geweest met het maken van mooie dingen. Het is wat ik het allerliefste doe. Ik heb 15 jaar lang free lance illustratiewerk gedaan en nu alweer 7 jaar bestaat mijn werk uit het ontwerpen, maken en verkopen van handgemaakte …

Laurelinde Sieraden

Nederlandse wire wrapper: Laurelinde Sieraden

Eind vorig jaar kondigde ik aan dat ik Nederlands wire wrappers zou gaan interviewen. Er worden zoveel mooie dingen gemaakt en ik vind het leuk om ook het werk van anderen te delen. Ik heb ondertussen met een aantal zeer talentvolle wire wrappers contact gehad en het is tijd deze reeks te beginnen! Terwijl ik de vragenlijst opstelde en verstuurde bedacht ik me dat ik hier ook niet zo veel over mezelf schrijf. Het voelt wel een beetje gek: een interview met mezelf. Maar zo heb ik een goed idee hoeveel werk het is en of de vragen duidelijk zijn. En wie weet is het ook voor jullie leuk eens een beetje meer over de persoon achter Laurelinde Sieraden te leren! De interviews zullen zo af en toe verschijnen, afgewisseld met andere interessante artikelen. Vind je het leuk om hier ook bij te staan? Ook al ben je nog niet zo lang bezig, je bent van harte welkom! Laurelinde Sieraden Webshop Facebook Instagram Pinterest Vertel eens wat meer over jezelf. Van kinds af aan ben …

Peacock and Poppy: een interview met mij

Ik lees graag ook andere blogs over sieraden, knutselen en eigenlijk algemeen wat me interesseert. Ik vind het leuk om te lezen hoe anderen hiermee bezig zijn, tips, informatie, voorbeelden en wat anderen motiveert. Dat inspireert mij ook weer. Een tijdje terug kwam ik op het blog van Heather Drake: Peacock and Poppy. Ze schrijft daar over creatieve mensen en hun hobby’s en creaties op een manier die me meteen aansprak. Ik vind het zelf altijd erg leuk om een reactie te krijgen, dus laat ik ook graag een berichtje achter bij anderen. Heather nodigde me meteen uit om ook geïnterviewd te worden en als sieraden designer op haar site te staan. Gaaf, stoer, en ook wel een klein beetje eng vond ik dat. Want tja, daar zou ik ineens tussen een aantal andere wire wrappers terecht komen die ik best wel bewonder. Als net-niet-meer-beginner was dat toch wel even slikken. Maar tegelijk juist leuk. Na wat mails heen en weer besloot ik gewoon maar in het diepe te springen, en achteraf ben ik erg …